.

.

Проект «Город на підвіконні»




1.     Реєстраційна картка до проекту
Назва: Город на підвіконні
Автори проекту: Гетьман Катерина Григоріївна
Учасники проекту: вихователь, вихованці дошкільного підрозділу, батьки.
Характеристика проекту:
- за кінцевим результатом: теоретично – практичний;
- за кількістю учасників:  колективний;
- за тривалістю: довгостроковий;
- за ступенем самостійності:  пошуковий.
База реалізації проекту: дошкільний підрозділ Синюхінського НВК Новоархангельського НВО №2; група «ВЕСЕЛКА».
2. Опис проекту
Світ природи цікавий і неповторний. Саме в дошкільному віці закладаються основи знань про цей цікавий світ, формуються уявлення про природу, її значення в житті кожної людини.
З чого ж починати? А починати потрібно, на мій погляд, з формування екологічної культури дітей дошкільного віку, бо це – складова загальної культури особистості. Екологічно компетентна особистість не тільки розуміє, а й відчуває серцем, що рослини і тварини – то живі істоти, які потребують, так само, як і люди, певних умов життя.
Город на підвіконні в дитячому садку сприяє розвитку допитливості і спостережливості в дітей, він допомагає краще пізнати  життя рослин. Дана форма роботи дає можливість розширити уявлення дітей про рослини як живі організми, про умови, необхідні для їх росту і розвитку, розвивати естетичні почуття, уміння радіти красі вирощуваних рослин та результату своєї праці.
Мета проекту: створення умов для розвитку пізнавальних навичок дітей, джерелом яких є рослинний світ.
Завдання проекту:
Дати уявлення про насіння та черешки; вчити послідовності під час висівання рослин.
– З’ясувати: що потрібно рослинам для їх росту та цвітіння.
– Розширити уявлення дітей про город, його значення в житті людини, умови розташування городу і рослин на ньому; познайомити з видами робіт на городі навесні і потрібним для цього інвентарем.
– Вчити порівнювати рослини, знаходити схожість і відмінності у зовнішніх ознаках.
– Закріпити знання дітей про рослини, які висівають навесні; познайомити з назвами 2-3 рослин.
– Розвивати інтерес до розвитку і росту рослин.
Виховувати інтерес до праці дорослих; розширювати коло спостережень дітей за працею дорослих; звертати увагу на те, що і як робить дорослий, навіщо він виконує ті чи інші дії; сприяти бажанню допомагати дорослим; виховувати бережливе ставлення до рослин, бажання та вміння турбуватись про них.
Активізація словника: цибуля, квасоля, ячмінь, тюльпан, насіння, ґрунт, вода, сонце, трава, саджати, поливати, дивитись, спостерігати.
Мотивація:
-  Горобчик знайшов насіннячко і не знає, з якої це рослини. Горобчик просить у дітей допомоги, аби з’ясувати, що за рослина проросте з насіння.
Що ховається в цьому зерняткові?
Як нам дізнатися про те, що сховалося в зернині?
Що може вирости із цієї зернини?
Чого потребують рослини на городі?
Де виростити рослину взимку?
Чим найкраще засадити наш город?
Для чого вирощують рослини на городі?
Робота над проектом з батьками:
– залучення батьків до організації та реалізації проекту;
– складання спільних рекомендацій  щодо створення міні-городу в домашніх умовах;
допомога у оформленні фотовиставки «Насіння ми саджали, за городом доглядали».
Очікувані результати:
1. Діти отримають знання про те, що рослини – живі, їх поливають, саджають, вирощують.
2. Діти отримають уявлення про працю дорослих, навчаться правильно називати трудові дії.
3. Проведена робота дозволяє виховувати працелюбність, бережливе ставлення до рослин.
4. Всі учасники проекту (діти, вихователі, батьки) отримають позитивні емоції від отриманих результатів.
ІІ. План реалізації проекту
І етап – ПІДГОТОВЧИЙ
1. Вивчення та збирання теоретичного та методичного матеріалу з використання проектного методу. Мета: підвищення власної професійної компетенції за допомогою вивчення технології проектування.
2. Складання плану роботи над проектом. Мета: реалізація заходів з проектної діяльності.
3. Бесіда з батьками на тему «Городина на підвіконні». Мета: сформувати інтерес у батьків зі створення умов для реалізації проекту.
4. Пошукова робота з підбору ілюстрованого матеріалу, художніх творів, інформаційного матеріалу про цибулю (енциклопедії), дидактичних та театралізованих ігор, покидькового матеріалу, творів усної народної творчості. Мета: реалізація мети та завдань проекту.
5. Придбання контейнерів, ґрунту, цибулі, насіння, матеріалів та обладнання для оформлення. Мета: створення умов для організації роботи.
6. Консультація для батьків «Городина на підвіконні». Мета: сформувати інтерес у батьків зі створення умов для реалізації проекту.
7.  Складання плану-схеми городу на підвіконні. Мета: визначення правильного місця розташування кожного елементу городини, викликати бажання створити город.
8. Складання та ведення щоденника спостережень за сходженням та ростом рослин. Мета: фотогфувати та вести записи щодо термінів та етапів сходжень рослин, обговорення результатів з дітьми.
ІІ етап – ОСНОВНИЙ
Робота над проектом з дітьми:
І. Навчально-пізнавальна діяльність
1. Інтегроване заняття у куточку природи з пріоритетом екологічного виховання «Поспішаймо на гостини до бабусі Цибулини».
2. Інтегроване заняття у куточку природи з пріоритетом екологічного виховання «Посаджу горошок для маленького курчатка».
3. Заняття з пізнавального розвитку: ознайомлення з природою «Кімнатні рослини».
4. Інтегроване заняття з пріоритетом екологічного виховання «Виростайте, квіточки, в нашому садочку».
5. Заняття з художньо-естетичного розвитку: образотворча діяльність: малювання «Ось яка вона загадкова цибулинка».
6. Заняття з художньо-естетичного розвитку: образотворча діяльність: ліплення «Маленькі листочки».
7. Заняття з художньо-естетичного розвитку: образотворча діяльність: аплікація «Корисна цибулинка».
ІІ. Пізнавальна діяльність: прогулянки
1. Тема. Закликаємо весноньку.
Мета: уточнити знання дітей про послідовність весняних змін в природі (збільшення дня, підвищення температури, приліт птахів тощо); викликати у дітей зацікавленість до навколишнього світу; формувати знання про народні традиції та обряди зустрічі весни, виховувати любов до природи.
Збагачення словника: вживання епітетів, метафор (весна — красуня чарівна, дівчина молода, сонечко, мов гаряча куля тощо).
2. Тема. Бурульки-цокотульки.
Мета: систематизувати уявлення про весну як пору року за основними, суттєвими ознаками; продовжувати формувати в дітей цілісне світосприймання: людина і природа — нерозривні, єдині; вчити помічати зміни в природі зокрема танення бурульок. Розвивати спостережливість, творчу уяву, фантазію, виховувати інтерес до природи.
3. Тема. Сонечко, дружок, швидше розтопи сніжок!
Мета: закріплювати знання дітей про весняні зміни в природі, зокрема зміни, викликані підвищенням активності сон­ця; значення сонця, тепла для пробудження природи, росту рослин.
Пізнавальна діяльність: спостереження.
1. Спостереження за дощем.
Мета: зясувати, що дощ помочив землю, щоб напоїти рослини; спостерігати за за краплинками дощу на підвіконні; виховувати інтерес до природніх явищ.
2. Спостереження за кімнатними рослинами.
Мета: розглянути кімнатні рослини, визначити у якої рослини найбільше листя; зясувати, що рослини не можуть жити без води; виховувати бажання доглядати за рослинами.
3. Спостереження в куточку природи за гілочками верби.
Мета: учити дітей розглядати гілочки верби і порівнювати на що вони схожі; звернути увагу на те, що в народі їх називать «котиками»; виховувати дбайливе ставлення до природи.
4. Спостереження за сходами багаторічних квітів на клумбі.
Мета: продовжувати вчити дітей розуміти залежність між станом повітря та ростом рослин; закріпити знання дітей про умови догляду за рослинами куточка природи; виховувати працелюбність.
ІІІ. Художньо-мовленнєва діяльність
Бесіди:
1. Бесіда «Стався до природи дбайливо».
Мета: запропонувати дітям дати відповіді на запитання, вирішивши ситуацію (чи добре це: нарвати квітів та поставити у вазу, як ставитись до дерев та кущів); вчити дітей висловлювати припущення, міркування; виховувати розсудливість.
2. Бесіда «Сад на підвіконні».
Мета: уточнити знання дітей про найпоширеніші кімнатні рослини та особливості їх вирощування; вчити розрізняти кілька видів кімнатнихквітів, уважно розглядати їх та порівнювати між собою; виховувати любов до кімнатних рослин.
3. Читання оповідання: Н.Забіла «І в Ясочки є грядка».
Мета: вчити дітей уважно слухати зміс оповідання, закріплювати аміня відповідати на запитання за змістом, збагатити словник дітей іменниками; виховувати дбайливість, бажання допомагати дорослим.
4. Читання віршів: Г.Бойко «Ясне сонечко не гріє», «Перші крапельки весни»; О.Журлива «Квасоля і горох»; К.Перелісна «Дощик».
5. Заучування закличок та потішок
1) Вивчення закличок про весну.
Мета: познайомити дітей з народною творчістю (заклички); розвивати уміння уважно слухати – розуміти зміст твоорів; вправляти в умінні вивчати невеличкі художні твори та виразно їх розповідати; виховувати наполегливість.
2) Вивчення закличок про сонце.
Мета: продовжувати залучати дітей до вивчення закличок, пісень про сонце. Вчити відчувати характер твору, авторську інтонацію, емоційно реагувати на зміст, збагатити словниковий запас прикметниками та дієсловами; виховувати пізнавальний інтерес.
ІV. Ігрова діяльність
Дидактичні ігри:
«Відгадай, яка квітка»
Мета: вчити діей розрізняти та називати квіти; ровивати звязне мовлення, збагачувати словник дітей; виховувати інтерес до природи.
 «Що на що схоже»
Мета: заохочувати здатність малят вдаватись до асоціативних звязків, порівнянь (кактус колючий, як їжачок); розвивати спостережливість.
«Розмова квітів»
Мета: закріпити знання дітей про весняні первоцвіти, їхній вигляд, особливості, місце
зростання; розвивати пам’ять, логічне мислення.
 «Додай слівце»
Мета: вправляти дітей у римуванні; розвивати пам’ять, логічне мислення.
«Весняні клопоти»
Мета: розширювати розуміння взаємозв’язків у живій і неживій природі; виховувати інтерес до природи; викликати інтерес до праці дорослих навесні.
Розвиваюча гра «Попелюшка».
Мета: вчити дітей пеебирати квасолю і гарбузове насіння у різні мисочки; виховувати наполегливість, витримку.
Сюжетно-рольова гра «Дитячий садок» (доглядаємо за городом на підвіконні).
Мета: спонукати дітей приймати участь у догляді за городом; виховувати любов до праці.
Дидактична гра «Добери пару»
Мета: вчити розрізняти рослини за величиною, кольором, групувати за однією з ознак, підбирати пару за аналогією; виховувати кмітливість.
Пальчикові ігри: «На городі», «Колосок», «Вітер», «Ми лісочоком йшли».
Рухливі ігри: «Діти біля клумби», «Біжіть до мене», «Не спізнюйся», «Швидше до своєї квіточки», «Хто більше збере квітів».
V. Трудова діяльність
1. Праця в куточку природи.
Мета: запропонувати дітям разом з вихователем полити квіти, даи корм папузі; витерти пил на листочках; закріпити навички догляду за рослинами, відчувати задоволення праці; виховувати працелюбність.
2. Праця в куточку природи.
Мета: вчити дітей доглядати за рослинами в куточку природи, підтримувати порядок, аналізувати зовнішній вигляд рослин; виховувати цікавість до живої природи.9
3. Трудові доручення
Мета: продовжувати вчити дітей брати посильну участь у догляді за росинами, виховувати любов до праці.
4. Трудове доручення: «Ми самі уже все вміємо»
Мета: продовжувати формувати вміння виконувати обовязки чергових по куточку природи; заохочувати дітей працювати разом, допомагати один одному ; поступатися в разі потреби; виховувати товарискість.
5. Висаджування тюльпанів, цибулі та квасолі.
7. Висівання ячменю.
ІІІ етап – ЗАКЛЮЧНИЙ
1. Підведення підсумків.
2. Аналіз та узагальнення результатів, отриманих в процесі пізнавально-дослідницької діяльності дітей.
ІV етап – ПРЕЗЕНТАЦІЙНИЙ
1. Узагальнення екологічного проекту.
2. Фоторепортаж «Як ми саджаємо та турбуємось про рослини».
3. Висловлення вдячності батькам.









Немає коментарів:

Дописати коментар